Woensdag 17 oktober - Reisverslag uit Vilanova i la Geltrú, Spanje van Gerda en Frans Koek - WaarBenJij.nu Woensdag 17 oktober - Reisverslag uit Vilanova i la Geltrú, Spanje van Gerda en Frans Koek - WaarBenJij.nu

Woensdag 17 oktober

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Gerda en Frans

17 Oktober 2012 | Spanje, Vilanova i la Geltrú

Gistermiddag werden we opgehaald door Ina, een klasgenootje van mij van de ULO. Zij en haar man Hylke wonen in Javéa en door facebook kregen we contact. Het was een erg plezierige ontmoeting, we werden zeer hartelijk ontvangen en bleven langer dan we gedacht hadden. Netjes werden we weer thuisgebracht, super! Een prachtig huis met zwembad en een mooi aangelegde tuin waarin planten en bomen groeien die het bij ons niet zo mooi zouden doen. Volgende zomer hopen we hen ook in Nederland te kunnen begroeten om te gaan zeilen op het Sneekermeer. Vanmorgen reden we om 8.15 uur de camping af om naar de volgende tussenstop te gaan. Een grote mega camping met een Wellnesscentrum , 2 buitenzwembaden, supermarkt, souvenirwinkel, fitnesscentrum en zo voort. De camping is 2 km ten westen van Vilanova i la Geltrú en heet Vilanova-park. We hebben gezwommen bij het Wellnesscentrum en in de jacuzzi gezeten en daarna nog een uurtje genoten van de zon. Morgen zullen we door naar een camping bij Clermont Ferrand en het lijkt erop dat het dan daar regent. Kunnen we vast wennen.

• 21 Oktober 2012 - 16:48

Tjitske:

Wij zijn nu in Castrojerez. Een camping die meedoet in dew route van Santiago de Compostella.

Groetjes,
    Tjitske en Ad

• 21 Oktober 2012 - 23:43

Gerda:

Daar hebben wij ook gestaan. het klooster moet erg mooi zijn , doen wij een andere keer.
    Goed weer daar? Astrid mijn dochter gaat volgende week dinsdag naar Vigo, is niet ver daar vandaan.
    werkbezoek en de kindjes gaan mee.
    geniet van de zon als het ff kan.
    groetjes Gerda

Verslag uit: Spanje, Vilanova i la Geltrú

via Belgié en Frankrijk naar Portugal

zondagmorgen 9 september om een uur of 10 eindelijk klaar om te vertrekken.
Eerste camping 10/9 die we aandeden was La belle Etoile in Melun. Een zwembad met redelijk warm water dus lekker even zwemmen. Lekker warm was het hier dus het vakantiegevoel kwam al opzetten.
Het was er erg rustig ( de grijze golf) en we waren laat aangekomen ( veel oponthoud door wegonderhoud en derg.) dus hebben we verder niets meer ondernomen.
De 2de camping was vlak bij Tours en stond in het boekje van Camping Key van de ANWB. Een aanrader: een verwarmd overdekt zwembad, warme douches en WIFI ( wel betaald ). We konden 's avonds lang buiten zitten en er waren geen muggen!!
11/9 camping Chez Gendron in St Palais ook uit het befaamde boekje was een verrassing.Waren we vorig jaar ook geweest maar toen was de camping tjokvol en was er geen plaats voor ons. Nu staan we hier al weer voor de 2de nacht op een prima plekje ( ook een zwembad, maar deze is zonverwarmd en die laat het even afweten.) we staan vlak bij een pruimenboom en nu hebben we die zo'n beetje leeg gegeten. Ook vijgen om zo te plukken en eten en hazelnoten, tamme kastanjes en brood wordt gebracht bij de camper! Een lekker flesje biologische rosé gekocht hmm die smaakt naar meer. Vandaag 12 september zijn we naar een dorpje in de buurt gefietst, stijgen en dalen, nu weet ik het zeker: ik ga voor de elektrische schooter! Ook die zijn er opvouwbaar!
Frans leest een boek en ik probeer mijn kwek dicht te houden dan komt dat boek ook ooit uit.