Woensdag 24 november - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Gerda en Frans Koek - WaarBenJij.nu Woensdag 24 november - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Gerda en Frans Koek - WaarBenJij.nu

Woensdag 24 november

Door: GerdaenFrans

Blijf op de hoogte en volg Gerda en Frans

25 November 2010 | Nieuw Zeeland, Wellington

Woensdag 24 november.
Vanmorgen wakker geworden met een strak blauwe lucht, dus ikke de stoute schoenen uitgetrokken, naar de baai gelopen in mijn badpak en het water in. Zo´n 18 gr.
Maar er stond een erg sterke stroming en er zwommen visjes en krabbetjes om mijn tenen en scherpe schelpen, dus kwam ik maar tot mijn middel in het water. Durfde ff niet verder. Onder tussen was Frans al bezig met het ontbijt en hebben we heerlijk buiten zitten eten.
Het stikte daar van de eenden en jonge eendjes die totaal niet bang waren, en Frans en mij in de tenen pikten. Frans heeft er eentje opgepakt, maar dat vond moeder eend niet goed!
Na een handvol koekjes dropen ma en de jonkies af.
Ook al regent het wel eens hier, het is nooit koud en duurt ook geen dagen tot nu toe.
De regendagen zijn te tellen op de vingers van 1 hand, en dat binnen 5 weken vakantie,
waar hebben we dan het over! Tot nu toe hebben we erg veel geluk!
Nog een dag of tien en dan zitten we misschien weer in de sneeuw in Nederland…….
Onderweg opnieuw prachtige vergezichten en valleien, baaien en rotsformaties. Een land waar alles aanwezig is, de natuur is hier erg afwisselend en puur. En de mensen zijn zo vriendelijk en behulpzaam!
In Cape Rodney zijn we met een glasbodem boot rond Goat-island gevaren. Er zijn in Nieuw Zeeland meerdere eilanden die zo genoemd worden en dat komt omdat ze in vroegere tijden geiten op de eilanden uitzetten als voedsel voor de zeelui van de schepen die langs kwamen.
Met de glasbodem boot konden we heel goed de vissen zien die daar rondzwommen.
Het is elke dag weer anders en wij troffen niet veel verschillende soorten, toch was het weer leuk. Foto’s waren niet goed te doen de glazen bodem spiegelde daarvoor te veel.
De camping waar we nu staan is in Whangateau bij een mooie baai die nu begint vol water te lopen. Zie maar op de foto, die is net gemaakt om 20.30 uur; het is hier snel donker.
Toen het nog eb was, is Frans naar een eilandje gelopen en kreeg ruzie met een strandvogel die waarschijnlijk ergens jongen had zitten.
Dit verhaal moet even wachten voor verzending, er is hier helaas geen internet.

• 24 November 2010 - 21:57

Rixt:

Hoi Frans en Gerda!
    Wat een mooie foto's weer:)!
    De foto's van het Treaty House herken ik, ik ben er ook geweest!:))
    En over het weer gesproken, we krijgen hier in Nederland misschien natte sneeuw deze week! Maar misschien kunnen ze dat even bewaren voor volgende week, want zaterdag gaan we een dagje weg met de fam Lefeber (ter ere van Mary haar verjaardag) en misschien ook voor jullie bewaren, de natte sneeuw:-p, hihi geintje

• 24 November 2010 - 22:06

Rixt:

En geniet nog goed van die 10 dagen! Maar ik mis jullie wel:-( Hele dikke kus!

• 25 November 2010 - 09:44

Bert En Alie:

volgen jullie reis op de voet en bekijken alle mooie foto's. Leuk om zo op de hoogte te blijven, maar het schiet alweer op he. Nou nog maar veel plezier!

• 25 November 2010 - 18:28

Jan En Hanna:

Dat je niet denkt dat wij jullie niet volgen: we zijn gewoon sprakeloos van zoiets moois. We broeden op plannen, horen graag tips.
    Neem alles niet alleen op de foto, maar ook in je hele lijf op, dan kun je er nog lang van nagenieten!