van 3 dagen ineen : Ribeíra en Luacarda - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Gerda en Frans Koek - WaarBenJij.nu van 3 dagen ineen : Ribeíra en Luacarda - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Gerda en Frans Koek - WaarBenJij.nu

van 3 dagen ineen : Ribeíra en Luacarda

Door: Gerda en Frans

Blijf op de hoogte en volg Gerda en Frans

14 Augustus 2011 | Portugal, Lissabon

Vrijdag 12 augustus
Luieren en nog eens luieren. Het zwembad is erg mooi maar ook diep. Het laagste punt is
1.35 meter. Ik durf er niet in te zwemmen omdat ik niet zeker ben van mijn armslag. Frans gelukkig wel zie foto. Maar op de rand met de voetjes in het water kan ik het aardig volhouden. Word al een beetje bruin. Overmorgen via Santiago de Compostella naar Luacarda aan zee. Het weer lijkt iets minder te worden maar dan zijn we ook een beetje solidair met jullie in Nederland….

Zaterdag 13 augustus
We zijn nog steeds lui en hebben niets te melden. Morgen meer.

Zondag 14 augustus
We zagen onderweg allemaal pelgrims lopen of fietsen en borden met de Jakobsschelp die de weg wees voor de Santiago de Compostella-gangers. Helaas konden wij de camper niet goed in de buurt van het centrum parkeren en na een poos geprobeerd te hebben was ik het zat en zei: rijdt nu maar door, dat doen we later maar eens. Op zondag was er ook niet veel open en de stad leek wel uitgestorven. Morgen is het ook alles dicht want dan is het Maria Hemelvaart
Aangekomen in Luacarda…moeilijk te vinden, verkeerde coördinaten in het ANWB boekje!
En stijl omhoog, erg kleine straatjes, waar we door Sidonia ( de Belgische navigatiejuf)
gestuurd werden naar een viaduct dat voor ons te laag was, gelukkig net op tijd gezien maar het is wel een erg mooi plaatsje! Helaas regent het hier zoals al was voorspeld. Toch gewapend met paraplu naar het stadje gelopen en koffie gedronken in een bakkerij met een stuk chocoladetaart…….omdat het regent! En zeer verdiend, gezien de steile trappen en straatjes die we naar beneden en ook weer naar boven moesten lopen.
De camping is oud maar de plek is schitterend! Jammer dat het weer niet erg meewerkt maar dat kun je verwachten aan de Golf van Biskaje. Als het een beetje droog wordt dan lopen we de 300 meter naar beneden naar het strandje. En misschien zien we dan de zon in de zee zakken. Morgen gaan we wel door richting Frankrijk.
PS: dat strandje kon dus niet vanaf de camping, het pad was weggespoeld…….wel vanuit het dorp en dat is dan 1,5 km lopen, sorry maar helaas!

• 14 Augustus 2011 - 17:49

Frans De Zeiler:

Hai Gerda en Frans, lijk me heerlijk om zo lekker in lekker warm water te kunnen zwemmen maar ja, als je ene vleugel het niet goed doet, dan kan je beter inderdaad rustig aan doen en geen onnodige risico's nemen/lopen.

Bedankt voor jullie kaart, heel leuk en bedankt.

Hartelijke groet,

frans de Zeiler

• 15 Augustus 2011 - 15:18

Rixt:

Hoi!
    Hebben jullie nu gewoon een gourmetstel mee?! Wat een luxe!;) En wel lekker al die zwembaden bij de campings, dat je m'n vader trouwens in het water krijgt Gerda, een wonder!;) Over het weer gesproken in Nederland wordt het deze week weer een stukkie beter, gisteren al best een mooie dag gehad en vandaag ook weer, een graadje of 20. Zaterdag is de verjaardag van Paul(Edward z'n vader) figuurlijk in het water gevallen, er was die dag zoveel regen. Maar we hadden het wel gezellig.
    Om 13u zijn we gaan eten in een pannenkoekenrestaurant in Katwijk, dat duurde tot een uur of half 4. Eerst kregen we natuurlijk koffie met een gebakje en daarna was het pannenkoeken eten. Er was die middag bloemencorso in Katwijk en dat hebben we ook gezien, Maar het wachten op de bloemencorso in de regen werd de schoondozen(Marieke, Susan en ik) iets te veel, dus zijn we er even tussen uit geglipt en hebben in een slaatjes winkel alledrie een leuk nieuw sjaaltje gekocht, hehehe!;) En toen we terug kwamen was het precies begonnen, mooi timing he! daarna een rondje gewandeld door Katwijk en daarna weer even het pannenkoekenrestaurant ingedoken voor koffie/thee en eventueel nog een gebakje. Om 18.30 hadden we een boottocht naar de Kaag toe en weer terug naar Katwijk die eindigde om 22.30. Op de boot was het avondeten (lopend buffet) met een bandje, dus er kon wat gedanst worden, heb ik trouwens niet gedaan, Edward wel! goed he van hem! Na de boottocht zijn we nog met een paar naar Mary en Paul hun huis gegaan (Edward en ik Bob en Marieke bleven sowieso slapen) Bob en Marieke hadden namelijk van vrienden Lefebre Champagne kregen, dus dat moest natuurlijk wel even gedronken worden!:) Was nog een kleine verrassing voor Mary en Paul. Maar goed al met al hadden we toch nog aardig wat binnen activeiten, dus in verhouding hadden we niet zo heel veel last van de regen.

Groetjes! en een kus

• 15 Augustus 2011 - 15:21

Rixt:

En owja!
    Bedankt voor de kaart die is aangekomen!