St.George de Didonne - Reisverslag uit Bidart, Frankrijk van Gerda en Frans Koek - WaarBenJij.nu St.George de Didonne - Reisverslag uit Bidart, Frankrijk van Gerda en Frans Koek - WaarBenJij.nu

St.George de Didonne

Door: Gerda en Frans

Blijf op de hoogte en volg Gerda en Frans

18 Augustus 2011 | Frankrijk, Bidart

verslag van 3 dagen omdat de vorige camping zo'n snert verbining had.
Dinsdag 16 augustus,
Het internet op deze camping is waardeloos. Ik zeg voortaan als ze geen “WIFI” hebben ga ik naar huis! Dus kon ik bijna niets versturen en 3 euro naar de knoppen. De rest was in orde maar druk hoor, en veel kinderen. Mooi in het voor en naseizoen dus. O ja ik ben toch maar niet in de zee gegaan om te badderen het was me te ver lopen. Frans heeft hier een keer gefietst naar het dorpje en dat was erg steil geweest. Er was een markt met regionale producten en daar kocht hij lekkere kersenjam. Ik heb heerlijk zitten luieren en dat ver…. Internet uitgeprobeerd. Lastig en ergerlijk. Morgen gaan we verder.

Woensdag 17 augustus,
Vandaag hebben we een flink stuk gereden en onderweg heb ik mijn hart opgehaald in de”L’Eclerc “ = een supergrote winkel met teveel artikelen om op te noemen.
Omdat we naar een camping wilden die geen winkel had moesten we eten voor 3 dagen inslaan. Helaas was die camping in St Palais vol! Gelukkig maar, het stikte daar van de Nederlanders. En ook een Nederlandse leiding en ik maar i/h Frans brabbelen!
Had ze ook wel even kunnen zeggen! Dus dan nu maar door karren. Nog 1,5 uur dus.
Nu staan we op een camping in St.George de Didonne. Ik denk dat we hier al eens eerder stonden maar dat weet ik niet meer. Hij heet “ Ideaal Camping” misschien weten de meiden het nog. Het moet dan onze laatste vakantie met Geale en de kids geweest zijn.
Het is nu een mooie grote*** camping met een super leuk zwembad. Dát kan ik me niet meer herinneren. Vlak bij het strand en onder grote bomen. Er zijn hier nog veel meer campings dus is het twijfelachtig. We zijn hier wel op schik, mooie schaduw plek en hebben net 3 spelletjes Yatzé gespeeld, Frans vond het wel een leuk spel maar nog leuker als hij alle keren zou winnen. Hij zei : “ik ken dit spel nog niet zo goed”….hahaha ,volgens mij is het puur geluk hebben. En vanavond won ik 2 van de 3.

Donderdag 18 augustus,
Vanmorgen scheen de zon niet door de wolken heen dus een goede dag om te …fietsen!
Ik had zoiets van: “ och we hoeven ze de volgende keer niet weer mee”, maar nu toch gelukkig wel. Mooie fietstocht gemaakt naar Royan.
Weinig heuvels, fietspad langs de Plage, o zo leuk. We hebben foto’s gemaakt van
“les animations” voor kinderen en bootjes op laag water, of helemaal geen water. Rotsen en kleine zandstrandjes. Een mooi huis aan de boulevard, we zagen daar veel meer van zulke “optrekjes”, ook nog een paar te koop, maar niet voor ons…ahum, te ver van huis.
In Royan een cappuccino gedronken en een gaufre met chantilly ( wafel met slagroom )
Even in een boutique geshopt waar ik een compliment kreeg voor mijn franse woordkennis, ja, echt waar en dan denk ik weer aan Folio mijn leraar Frans, die ooit zei : jij leert het nooit !
Als het weer het toelaat gaan we hier in het mooie zwembad.





  • 18 Augustus 2011 - 19:54

    Rixt:

    Hoi Gerda ik wil je vandaag nog feliciteren, dus bij deze; Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Gerda!! Drie dikke zoenen van ons! We hopen snel weer naar jullie toe te kunnen komen en wat leuks te kunnen geven, maar deze mooie vakantie heb je vast al, al is die een beetje van je zelf en een beetje van Frans;) Maar goed hij is mooi:)

    Tot later!

  • 20 Augustus 2011 - 14:41

    Rineke:

    Lieve Gerda,
    In de agenda die in de keuken ligt, zag ik dat je jarig was. Zet ik het in mijn eigen agenda, vergeet ik het nog.
    Bij deze dus, van harte en dat je maar een grote meid mag worden.
    geniet nog even door en ik zie jullie weer gauw.
    Liefs

  • 21 Augustus 2011 - 08:57

    Marianna:

    De camping waar wij toen stonden was camping STAR ONE
    Dat weet ik nog, dus het is niet dezelfde geweest.
    Mooi was het daar wel!

    groetsels

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Bidart

via Frankrijk naar Spanje

VAKANTIE!!!!!!!!

Recente Reisverslagen:

05 September 2011

nieuwe reis richting Italië

24 Augustus 2011

thuis

23 Augustus 2011

op terugreis

22 Augustus 2011

onweer

22 Augustus 2011

Mont Saint Michel
Gerda en Frans

samen op reis ja gezellig!

Actief sinds 18 Okt. 2010
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 99929

Voorgaande reizen:

22 Februari 2014 - 01 Maart 2014

Wagrain we komen eraan!

06 Mei 2013 - 12 Mei 2013

voorjaarsvakantie 2013 Naar Frankrijk

14 Januari 2013 - 21 Januari 2013

naar Chalet Matin in het Brandnertal

09 September 2012 - 21 Oktober 2012

najaarsreis via Frankrijk naar Portugal

09 September 2012 - 21 September 2012

via Belgié en Frankrijk naar Portugal

15 April 2012 - 29 Mei 2012

vakantie 2012

24 Februari 2012 - 03 Maart 2012

Ski vakantie 2012

07 September 2011 - 01 Oktober 2011

Hoera naar Italië

20 Juli 2011 - 24 Augustus 2011

via Frankrijk naar Spanje

13 Maart 2011 - 20 Maart 2011

Wengen here we come

19 Februari 2011 - 26 Februari 2011

Wagrain

28 Oktober 2010 - 04 December 2010

Onze reis naar New Zealand

Landen bezocht: