verslag van 5 dagen - Reisverslag uit Riccione, Italië van Gerda en Frans Koek - WaarBenJij.nu verslag van 5 dagen - Reisverslag uit Riccione, Italië van Gerda en Frans Koek - WaarBenJij.nu

verslag van 5 dagen

Door: Gerda en Frans

Blijf op de hoogte en volg Gerda en Frans

15 September 2011 | Italië, Riccione

Zondag 11 september
Gisteravond na een pasta di Frans maaltijd, koffie drinken bij Hanneke en Rien.
En gezellig een potje Yatzee gespeeld. En natuurlijk zitten kwekken
Voldaan en moe in bed geduikeld en geslapen als een os.
Het is nu 3 uur en we hebben een hele poos in het zwembad zitten dippen en zonnen en nu even een rustpauze bij de camper. Ook foto’s gemaakt van de douche ruimte voor Bambini’s wat ontzettend mooi!

Vervolg zondag,
We zijn naar San Felice del Benaco gelopen maar weten niet zeker of we daar ook überhaupt geweest zijn. Wel in Portese en Cisano want we wilden graag pinnen en
dat was achter de kerk was ons gezegd.
De wandeling was pittig en langer dan het had zullen zijn, maar was zeker, goed voor de lijn.
Uiteindelijk vonden we een Bancomat die zorgde voor een goed gevoel. Maar toen we terug op de camping kwamen hadden we geen zin meer om te koken en hebben we een pizza gegeten in het camping restaurant, erg lekker.

Maandag 12 september
Vandaag namen we afscheid van Rien en Hanneke die woensdag weer terugreizen naar het koude natte Nederland.
Wij staan nu op een schiereiland vlak bij Venetië op een super camping. Prijs onbekend….
Gaan morgen fietsen naar 2 andere dorpjes om te proberen een goed kabeltje voor mijn fototoestel te vinden want de batterij is leeg en ik heb 2 verkeerde kabeltjes mee…
I hope so! Anders overmorgen misschien in Venetië want daar gaan we met een boot naar toe.
We hebben zojuist in P.Sabbioni op camping Marina di Venezia een potje Yatzee gedaan en ik ,Gerda, heb verloren voor het eerst. Frans lachen…gemeen hè!
Ik hoop weer foto’s te kunnen plaatsen maar het wordt dubieus! Stom stom stom dus.
Oan’t moarn!

Dinsdag 13 september
Vanmorgen zijn we op de fiets naar het vertrekpunt van de boot naar Venezia gereden om te kijken hoe we morgen zouden gaan en daarna nog een stuk om langs het 1ste dorpje,heel veel kleine winkels en supermarkten maar geen kabeltje voor het fototoestel, balen dus.
Daarna het supergrote zwembad uitgeprobeerd. Voor een ligstoel moest je betalen, nou dat was tegen onze principes, ook al was het niet zo duur. We waren er na een uur al zat van.
Wat een wereld van water zeg. Het is een mega grote camping maar ik heb nog nooit zo’n groot watergebeuren gezien. Jammer dat ik er geen foto’s van kan laten zien.
Morgen gaan we met de boot over naar Venetië en daar moet een grote fotozaak zitten, hopelijk is daar een oplossing voor mijn probleem.

Woensdag 14 september
Op de fiets naar het vertrekpunt gefietst en aldaar met de boot over naar Venezia.
Dankzij de aanwijzingen van een plaatselijke winkelierster die mij naar een fotozaak verwees in Venetië bij de Ponte di Giocatolli en de goede uitleg van de info mevrouw van de Camping, dat het vlakbij een groot warenhuis was genaamd Coin, ( de kaart van Venetië die we van Hanneke en Rien hebben geleend deed ook goed dienst ) en af en toe een vraag aan een Venetiaan, vonden wij de Nikonshop. Wat een vriendelijke meneer, hij laadde mijn batterij gratis op maar ik heb voor alle zekerheid een oplader plus extra batterij aangeschaft. De foto’s kunnen dus weer verstuurd want het zijn er veel.
Tijd voor een cappuccino op een pleintje, heerlijk, nu maar rondom de brug der zuchten langs de straatjes en bruggen, er zijn 400 bruggen in Venetië !
Ik zag overal tasjes en schoenen, en heb uiteindelijk ook een tasje gekocht.( geen gele hoor)
Bij een kerk in de schaduw gezeten een broodje gegeten en spuitwater gedronken nadat Frans 3 Duitsers en zichzelf en mij ermee nat had gebruist. Foutje bedankt.
We zijn ook in een gondel geweest en dat was super! Onze gondelier vertelde van alles en zong ook nog een paar Italiaanse liedjes, leuk hoor. Die gondels zijn erg mooi versierd en allemaal weer verschillend. Daarna weer tijd voor cappuccino voor Frans en ik een “aprospritz” of hoe het ook maar weer heet. Over het San Marco plein gelopen wat was het er nog druk! En foto’s gemaakt van alles en nog wat. Die duiven en dat meisje ….geweldig!
Om een uur of 4 waren we terug op de camping en hebben we ons badgoed aangetrokken om naar het strand te gaan. Lekker in de Adriatische zee gezwommen en nog opgedroogd ook! Dan een lekkere douche genomen in een supermooi gebouw met allemaal mooi en schoon sanitair! Het lijkt wel gloednieuw. Ook voor kinderen weer een douche ruimte om van te watertanden. Nu alles op “ Lappie “zetten dan gaat alles morgen weg met Wifi - internet naar iedereen die ons volgt. Morgen gaan we verder naar beneden,
Italië in, het lijkt wel of we al weken onderweg zijn. En vandaag is er pas 1 week om.

Donderdag 15 september ’11
Aangekomen in Riccione vlak bij Rimini op een Acsi camping. Netjes mooi zwembad Nederlandse mevrouw op de receptie maar zondag weg want dan sluit de camping.
We kunnen met een treintje naar strand, markt en centrum. Het is hier nog heerlijk warm en ik hoop dat hier minder vampier-muggen zitten als in Punta di Sabbione.
Je hoort ze niet maar ze steken wel en heel stiekum! Ik ben al mooi gespikkeld .