op weg naar huis - Reisverslag uit Mulhouse, Frankrijk van Gerda en Frans Koek - WaarBenJij.nu op weg naar huis - Reisverslag uit Mulhouse, Frankrijk van Gerda en Frans Koek - WaarBenJij.nu

op weg naar huis

Door: Gerda en Frans

Blijf op de hoogte en volg Gerda en Frans

19 September 2011 | Frankrijk, Mulhouse

Zondag 18 september
Eerst een stukje tolroute en daarna door de bergen gereden. Een mooie route echt zoals je van Toscane verwacht. We zagen een kasteelachtige ruïne en ik wilde er een foto van maken. Helaas was er een weg afgesloten en nog één en toen: zagen we de markt! Ook leuk toch?
Het was een rommelmarkt en er waren veel antiquiteiten maar we hebben nu eenmaal geen vrachtwagen dus op een terras een koffie en een koude drank genomen. Verder op de markt groente en fruit, dat kwam ons goed van pas want we genieten hier zo van vers fruit!
We reden het dorpje uit en konden de ruïne niet meer zien, jammer maar helaas. Verder op gereden begon het hard te waaien, maar je zit dan ook hoog in de bergen en op het hoogste punt stond een bord met de aankondiging van een waterval. Dat leek me wel wat; er was ook een parkeerplaats, bij een eetgelegenheid, en we besloten daar een broodje te eten. Slecht idee, dat hadden we niet moeten doen. Want…..
Ikke “knoffel Geertsje”zag de stoepverlaging niet en sode…. de, 20 cm. naar beneden, maakte een halve pirouette en lag voor oud vuil op de straat. Au, ver…d , mijn voet hij is waarschijnlijk behoorlijk verstuikt. Het personeel van de uitspanning vloog naar mij toe met ijsblokjes en hielp mij later op een stoel, eerst buiten toen binnen. Heel attent! We hebben er een broodje gegeten en ik wijn voor de pijn....hihi Frans een sapje, hij rijdt en ik lijd.
Frans heeft me na het insmeren van Arnica-gel ingetapet en toen zijn we die waterval maar vergeten. Hier op de camping in Bottai naar de voet gekeken en weer ingesmeerd, het is erg dik en blauw geworden maar ik heb mijn voet steeds wel omhoog. Hanneke, ik geloof dat ik nu weet hoe jij je voelde. Morgen maar even bekijken wat te doen.
Krukken ( stampelle ) halen? Een foto heeft waarschijnlijk weinig zin, zo dik en opgezet en blauw…eerst maar een “ospedale” vinden met een “posto di pronto soccorso “(eerste hulp )
Dan kunnen we tenminste iets doen in Firenze! Als het lukt hoor.

Maandag 19 september
Veranderde beslissingen; mijn voet doet nog behoorlijk pijn; ik kan er niet op staan en dus heeft Frans een paar krukken gehaald bij het ziekenhuis in Firenze. Bijna niemand sprak Engels maar ze wisten wel wat stampella betekende. Dus is het hem na een tocht van afdeling naar afdeling en de orthopedische winkel gelukt een paar superhippe krukken voor mij te scoren!
En zelfs dan is het afzien en dus gaan we naar huis. Heel jammer voor Firenze en Siena maar dat moet dan een andere keer maar. Woensdag dan maar naar het ziekenhuis in Heerenveen voor foto’s dan weet ik wat er aan de hand is.
Nu een camping opgezocht in Mulhouse die we op de heenweg ook bezocht hebben. Deze was ons goed bevallen en lag ongeveer op de helft dus hopen we morgen thuis te komen.

  • 19 September 2011 - 21:53

    Frans De Zeiler:

    KANONNEN! ! ! ! alweer heel triest dat dit verkeerde afstapje er nu weer tussen(onder) moest komen. Lijk me niet verkeerd om er foto's van te laten maken en dan te zien wat de schade nu weer is. Ik hoop dat het achteraf mee valt en dat je dan eens een heeeeelle lange tijd zonder schade door kan "huppelen".
    Jammer en triest voor jullie dat je op zo'n manier de vakantie moet beeindigen.
    In ieder geval een hele goede en veilige thuisreis gewenst en tot ziens in Goingaryp.

    Hartelijke groet,

    Frans uit Joure

  • 20 September 2011 - 06:47

    Hanneke:

    Ik denk dat je hoofd er niet naar staat nu om berichten te lezen. Maar ik zal je woensdagvond even bellen om te vragen hoe het met je enkel is. Sterkte in ieder geval

  • 20 September 2011 - 19:59

    Edward En Rixt:

    Wat een toestand.. zit je niet mee Gerda!
    En niet om het een of ander, maar alles nog wel goed met je schouder?
    Ik neem aan dat als je zo voorover valt je graag je armen wilt gebruiken..
    In ieder geval heel veel sterkte op de (helaas onverwachte) terugreis.
    En dat het hopelijk allemaal goed is na het ziekenhuis-bezoek.
    Groetjes uit Delft.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Mulhouse

Hoera naar Italië

n

Recente Reisverslagen:

04 Oktober 2011

even geen reizen meer

27 September 2011

Weer thuis

19 September 2011

op weg naar huis

17 September 2011

luieren

16 September 2011

markt en treintje
Gerda en Frans

samen op reis ja gezellig!

Actief sinds 18 Okt. 2010
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 99814

Voorgaande reizen:

22 Februari 2014 - 01 Maart 2014

Wagrain we komen eraan!

06 Mei 2013 - 12 Mei 2013

voorjaarsvakantie 2013 Naar Frankrijk

14 Januari 2013 - 21 Januari 2013

naar Chalet Matin in het Brandnertal

09 September 2012 - 21 Oktober 2012

najaarsreis via Frankrijk naar Portugal

09 September 2012 - 21 September 2012

via Belgié en Frankrijk naar Portugal

15 April 2012 - 29 Mei 2012

vakantie 2012

24 Februari 2012 - 03 Maart 2012

Ski vakantie 2012

07 September 2011 - 01 Oktober 2011

Hoera naar Italië

20 Juli 2011 - 24 Augustus 2011

via Frankrijk naar Spanje

13 Maart 2011 - 20 Maart 2011

Wengen here we come

19 Februari 2011 - 26 Februari 2011

Wagrain

28 Oktober 2010 - 04 December 2010

Onze reis naar New Zealand

Landen bezocht: